Jak wyglądają filtry LPG po 44000km?! Wymiana filtrów LPG na lepsze! LPGTECH/ALEX/VALTEK/STAG AC R02
W tym filmie demontaż filtrów po prawie 44 TYSIĄCACH kilometrów! To więcej niż RÓWNIK 😀 (40 075km). Po stosunkowo długim czasie – 2 lata 🙂
Zachęcam do komentowania na temat filtrów i innych tematów poruszonych w filmie 🙂
Film w sam raz na Niedzielę – godzinka z LPG 🙂
Samochody to:
1. typowy VAG czyli Seat Toledo II 1.6 16v 105KM kod silnika BCB (bliźniaczy do AUS, AZD oraz innych podobnych 1.4 16v) 1M/1M2 (konstrukcja bliźniacza do VW Volkswagen Golf 4 IV, Skoda Octavia I, Passat, Audi A4 S3 TT, Seat Leon I 1M1). Instalacja gazowa LPGTECH 204 + STAG AC R02 + wtryskiwacze Yeti + filtr CZAJA BLASTER (wymieniany w filmie na LPGTECH Perfect Blue) + filtr KME włókno szklane
2. Daihatsu Sirion II (M3/M301) 1.3 VVT-i silnik K3-VE (Toyota Yaris, Auris, Corolla, Subaru Justy IV, Terios, Charade, Materia, TREZIA). Z instalacją gazową LPG Prins VSI (Prins VSI I) reduktor Prins + wtryskiwacze Keihin + filtr odstojnikowy Czaja Blaster z wkładem z poliestru – poliester 478/170 OH FLBL, zmieniany w filmie na wkład nylonowy koalescencyjny FLCL01 Nylon (PA6) – jak działa taki filtr? Ma łączyć mniejsze cząsteczki zanieczyszczeń w większe – i przez to mają być łatwiejsze do odfiltrowania 🙂
Filtry w Toledo najechały 44kkm (43.953km) KME włókno szklane + Czaja Blaster – oraz Reduktor AC R-02 31.387km (ponieważ w trakcie padła Alaska – Tomasetto Alaska).
Filtry w Sirionie najechały 18.384km filtr fazy ciekłej to było włókno szklane! CERTOOLS 30.CRT.206 / CI-206-2-P-00 + Czaja Blaster wkład fabryczny poliestrowy
O interfejsie Bluetooth LPG (BT LPG) opisałem kiedyś ten temat na www.LPG-forum.pl (dokładniej to tutaj: https://lpg-forum.pl/topic23813-810.html?forum_uri=interfejs-bluetooth-diy&sid=0a3515ad3d1ba3e41e528d657ed2d02b ).
Jeśli ktoś się spieszy to może zakupić graty i próbować zrobić 🙂 Natomiast dla nowszych STAGów baud jest 57600!
Moja playlista o tematach LPG:
https://youtube.com/playlist?list=PLyKQdv07BeiR8DBLkUwXqRgpwhplDurRx
Film z wymiany reduktora:
https://youtu.be/JuKAGCA27g0 – Wymiana reduktora LPG od A do Z + podstawy regulacji instalacji gazowej! LPGTECH 204 + STAG AC R02
Linki zakupowe:
https://bit.ly/3RPSN3o – redukcja do tankowania gazu LPG z filtrem ( Certools )
https://bit.ly/3RNWabh – tester szczelności instalacji gazowych LPG (piana/pianka do testowania wycieków gazu)
Mam nadzieję, że się spodoba 🙂
A kto przeczytał opis do końca, niech napisze w komentarzu: „Więcej niż równik!” 🙂
————————————————–
Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:
www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz
Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969
Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20
e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus
#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator #Szczecin #Mobilny #Serwis #Akumulatorów #Akumulatory #Akumulator #LPG #LPGTECH #KME #CZAJA #ALEX #STAG
19 986
08.10.2022
Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa
Dobry materiał !
ja wymieniam co 10-15k km, nie wiem ja wy mozecie latac po 70kk bez wymiany, ja zawsze czuje ze po wymiane auto lata lepiej i plynniej na gazie. dzieki temu moze tez nie czuje zbytnio roznicy miedzy lpg
A zbiorniki z tworzywa to są dostępne? Wieki temu na jakichś targach widziałem.
Ja mam II generację LPG i pierwszy raz filtr fazy ciekłej wymieniłem po 170.000km i w zasadzie tyle, obecnie mam 310.000km na LPG. Dla ścisłości to jest jeszcze filtr na wielozaworze i nikt go nie wymienia. Ja go widziałem, bo po 10 latach wymieniałem zbiornik gazu.
Alex 360 ma 3 oringi i to jest potencjalne miejsce uwalenia wtryskow taki standard 😀
Jak masz w fazie lotnej to tylko dobrze świadczy o szczelności zaworu regulacyjnego reduktora
to jest syf ze stacji LPG zacierająca się pompa gazu
taką mam dobrą poradę w momencie kiedy wymieniasz wkład filtra valtek zakup sobie zestaw naprawczy oryginalny bo jednak ta podkładka metalowo-gumowa jest dużo lepszej jakości w oryginale i przeważnie wystarcza na kilka razy albo kilkanaście natomiast guma w zamienniku najczęściej kwalifikuje się do wymiany za każdym razem
No wstęp gruby ha ha ha. ale muszę cię zmartwić bo ja jestem takim samym amatorem jak i ty tylko mnie życie trochę pokarało z tym gazem i musiałem się nauczyć
Pierwszy raz w życiu widzę tak brudny filtr od gazu. Gdzie ty chłopaku tankujesz?
LOCTITE 480 KLEJ BLYSKAWICZNY DO ORINGOW K016Y malutka kropelka do niesfornych oringów
Do sprawdzana szczelności polecam wodę z płynem do naczyń np. Ludwikiem
Ten elektrozawor ma cwany myk , a raczej jak by to powiedziec , producenci robią tak ze ten sam reduktor jest przeznaczony do np. 70 KM a identyczny reduktor tylko ma myk zrobiony z elektrozaworem obsługuje 100 KM . takie tam bajery 😁😁
Witam! Film interesujący i dostarczający wiedzy jestem za tym aby kupić dobre filtry do gazu i cieszyć się spokojną jazdą. Chciałbym abyś jeszcze nagrał film o tym interfejsie na Bluetooth do gazu. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli 🖐️🇵🇱🚙
Cytuję gazownika (kilkunastoletnie doświadczenie) z którym się zgadzam "filtr fazy ciekłej wymiana lub przeczyszczenie z wymianą uszczelek co 120'000km – tam jest takie ciśnienie, że mało prawdopodobne aby trochę rdzy miało wpływ na przepływ gazu i pracę silnika". Odnośnie filtra fazy lotnej to można go czyścić co 50'000km tankując gaz na odpowiednich stacjach paliw. Jakich nie powiem gdyż obawiam się większych kolejek :). Gaz jest troszkę droższy ale ma właściwości czyszczące i sprawdziłem rzeczywiście filtr fazy lotnej sam się oczyścił. Wtryski gazu poprzednio musiałem czyścić co 60'000km po zmianie stacji tankowania filtr fazy lotnej po 50'000km jak nowy. Odnośnie wymiany filtrów to jestem przeciwny wymianie ze względów bardziej ekologicznych niż finansowych moim zdaniem wystarczy filtry przeczyścić (przemyć rozpuszczalnikiem – fazy lotnej) a w przypadku filtra fazy ciekłej dodatkowo wymienić uszczelki – niestety stare nie będą już skuteczne.
Zrób test z filtrem CZAJA FL-02
co do elektrozaworów to nie polecam materiałów ściernych bo to tylko przyśpiesza przyszłe zacieranie się tego ruchomego elementu, pracowałem z takimi elektrozaworami na wodzie i na gazach chłodniczych. Jeżeli już chcecie to czyścić to czymś o bardzo małej gradacji w kierunku polerki bo jak gdzieś się odkształca lub pracuje w medium z paprochami lub zanieczyszczeniami chemicznymi to lubi się w tych rysach zacząć odkładać coś w postaci złogu co zacina zawór i bardzo często sprężyna nie jest w stanie go domknąć co w połączeniu z wygniecionym elemencie uszczelniającym na końcu daje nigdy nie zamknięty przepływ na zaworze i przecieki mimo zdjęcia zasilania z cewki
Faza ciekła tylko Czaja FL03. Testowałem różne filtry i na tym wtryski najmniej się budziły.
mam 2 Vectry C z LPG z filtrami Aleks ultra 360, jednym jeżdżę ja, drugim żona, żona delikatnie jeździ i w tamtym samochodzie w filtrze były substancje smoliste ropopochodne, w tym co ja jeżdżę nie, ale ja dosyć dynamicznie jeżdżę…
propan-butan to też węglowodory, wszystkie mazuty, smary i oleje rozpuszczają się w nim, same substancje oleiste nie są problemem dla wtryskiwaczy, ale już gęstszy mazut który może wytrącić się na elektrozaworach oraz wtryskiwaczach jest problemem zwłaszcza na początku, gdy wtryskiwacze są zimne, u Ciebie skrócone przewody za wtryskiwaczami gazu daje dodatkowy plus, że te wtryskiwacze są bliżej nagrzanego silnika oraz osłonięte od zimnego powietrza zwłaszcza zimą…
te uszczelki są odporne na ropopochodne, LPG to propan butan, krótkie węglowodory, te oringi spokojnie możesz nawilżyć olejem, wazeliną techniczną lub na szybkiego jakimś odrdzewiaczem w spray'u, nawilżone będą trzymały się na miejscu w trakcie montarzu, dodatkowo to samo co przy zakładaniu filtra oleju, gdzie też nawilża się uszczelkę coby jej nie uszkodzić i lepiej ułożyła się…
mało tego, BRC sprzedaje moim zdaniem drogo jak na ilość specjalny olej do LPG, który niektórym osobom uratował skórę: "BRC LPG ADDITIVE"
filtry odstojnikowe dodatkowo zwiększają bufor fazy lotnej, nie ma takich spadków ciśnienia, każdy, kto dynamiczniej jeździ samochodem odczuje różnicę po przesiadce z najtańszych małych filtrów przelotowych fazy lotnej…
kiedyś też wspomniałem, że ja stosuję olej do ochrony zaworów bez instalacji do tego przeznaczonej, dozuję go bezpośrednio do zbiornika LPG strzykawką wkręcaną przeznaczoną do klimatyzacji, dorobiłem do tej strzykawki adapter na gwint M10X1.5 do wlewu gazu… ten olej fajnie wyciszył też wtryskiwacze gazowe… zdjęcie jak ta strzykawka wygląda jest w komentarzu produktu z alledrogo:
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-lubryfikator-do-ochrony-zaw-w-siln-lpg-12542918115#productReviews
Ja używam Twistera: najtańszy w zakupie odstojnikowy i najtańsze wkłady. Perfect blue używałem i tego Alexa 360 też, ale wkłady droższe. Przełączanie w Leonie i Golfie na 20st – zwykle trochę mazi na dnie odstojnika.
Chcemy ten test😁
Wymieniałem ostatnio 10 letni zbiornik i przy okazji filtry które miały ~100k km i tam nie było grama brudu/rdzy. Ta rdza może być od wnętrza zbiornika, a nie z gazu. Mój stary zbiornik (GZWM) w środku był czysty bez rdzy.
"Więcej niż równik!" 🙂
Zmień sobie przełączanie na 20/25 stopni.
No elegancko, ja planuję w najbliższym czasie serwis LPG, ostatni miał miejsce 120tys temu 😅 Nie licząc czyszczenia listwy na szybko po tankowaniach brudnego gazu. 70 tyś km nie było tam nic dotykane. Film fajny, pozdro 😉