abart.pl Wrocław
Marka i model: Mazda 6 kombi 2.0 Sky Active
Rok rpodukcji: 2015
Pojemność i moc silnika: 1998 ccm 121 kW – 165 KM
Instalacja gazowa: Prins DLM Gen. 3
Zbiornik LPG: toroidalny 59 litrów
Zasięg na gazie: około 450 km
Najnowszy produkt holenderskiego producenta instalacji gazowych firmy Prins z Eindhoven. System został wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2016 roku jako kolejna trzecia już wersja Direct LiquiMax. System ten jest przeznaczony tylko i wyłącznie do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny np. TSI, TFSI, GDI, CGI czy ecoBoost. Na początku system dystrybucji dopuszcza sprzedaż wyłącznie kompletów dedykowanych do konkretnych modeli samochodów, a w przyszłości ma zostać przekonfigurowany w system uniwersalny indywidualnie dostosowywany do poszczególnych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Instalacja gazowa Prins Direct LiquiMax-3.0 jest częściowo połączona z układem wtrysku benzyny. Gaz LPG tłoczony jest ze zbiornika za pomocą elektrycznej pompy gazu. Następnie plastikowymi przewodami doprowadzany jest do rozdzielacza paliwa FMU umieszczonego w komorze silnika. Urządzenie to jest odpowiedzialne za przełączanie rodzaju paliwa, na którym ma pracować silnik. Z rozdzielacza autogaz pod średnim ciśnieniem doprowadzany jest do wysokociśnieniowej pompy paliwa napędzanej wałkiem rozrządu. Pompa ta jest wcześniej dostosowywana do tłoczenia gazu. Z pompy propan butan doprowadzany jest pod wysokim ciśnieniem 20-200 bar metalowymi przewodami do listwy wtryskowej, z której wtryskiwany jest bezpośrednio do komory spalania przy użyciu fabrycznych wtryskiwaczy paliwa. Oczywiście całą instalacją zarządza sterownik oparty na bardzo szybkim procesorze, który czuwa nad tym by silnik dostawał zawsze odpowiednią porcję energii w postaci autogazu. Silnik wyposażony w taką instalację gazową może być zasilany wyłącznie gazem LPG, a benzyna potrzebna jest tylko wtedy gdy zabraknie nam podstawowego paliwa jakim jest propan-butan. Oczywiście w takiej sytuacji przełączenie na zasilanie awaryjne (benzynowe) odbywa się automatycznie, a po zatankowaniu gazu silnik wraca samoczynnie na zasilanie gazowe. Również rozruch zimnego silnika odbywa się na gazie, co pozwala prawie całkiem zrezygnować z tankowania benzyny i zaoszczędzić jeszcze więcej.
Zespół napędowy zasilany taką instalacją nie traci żadnych właściwości, a w szczególności mocy i wysokiego momentu obrotowego. Spalanie gazu powinno być o około 15-20% większe niż benzyny w analogicznych warunkach drogowych. Dzięki zasilaniu gazowemu samochód emituje jednak o około 10% mniej dwutlenku węgla C02, a to w niektórych krajach Europy takich jak Niemcy pozwala zapłacić niższą stawkę podatku drogowego.
Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa
Related
6 thoughts on “100% LPG dzięki bezpośredniemu wtryskowi gazu Prins DLM3 w Mazdzie 6 kombi Sky Avtive”
Od ilu km po starcier włącza się instalacja gazowa z benzyny?
Dlaczego obecnie na stronie Prinsa nie ma już informacji o tym, żeby dalej produkowali instalacje DLM a zostały tylko VSI? Drugie pytanie, jak sobie ten system radzi z odłączaniem cylindrów w Skyactive?
Mam pytanie. Posiadam tą samą mazdę , tem sam silnik i rocznik tylko po modyfikacjach w zakładzie tunerskim i generuje ona już 210km i prawie 100nm wiecej niż seria . Założę tą instalacje dlm u was po zwiększonej mocy silnika ??????
Od ilu km po starcier włącza się instalacja gazowa z benzyny?
Dlaczego obecnie na stronie Prinsa nie ma już informacji o tym, żeby dalej produkowali instalacje DLM a zostały tylko VSI? Drugie pytanie, jak sobie ten system radzi z odłączaniem cylindrów w Skyactive?
Ten silnik ma hydraliczne ustawienie Luz zaworow ?? Np jak rav4 lub Avensis
Chyba 3 złote …
Mam pytanie. Posiadam tą samą mazdę , tem sam silnik i rocznik tylko po modyfikacjach w zakładzie tunerskim i generuje ona już 210km i prawie 100nm wiecej niż seria . Założę tą instalacje dlm u was po zwiększonej mocy silnika ??????
Jaki koszt takiej instalacji?