Modyfikacja LPG Prins VSI – 50mA poboru, automatyczny klikacz na NE555! Rozładowany akumulator
Dziś druga cześć, z poprzedniego filmu – gdzie znalazłem co kradnie prąd i rozładowuje akumulator (Samochód to Daihatsu Sirion II M3 1.3 VVTi M301 K3-VE):
https://youtu.be/ES3GYHH0chE – „Eksperyment Majówka – czy 50mA rozładuje akumulator przez weekend? LPG, ładowarka, rejestrator?!”
W tym filmie sprawdziłem, gdzie jest niezanikający plus aby tam podłączyć instalację LPG po zapłonie, bez zanikającego plusa przy rozruchu – natomiast po takiej operacji instalacja LPG Prins VSI „nie pamiętała”, że jest włączona – zrobiłem z kolegą prosty układ kombinacyjny na 3x NE555 oraz jednej bramce NOT, przekaźniku i kilku tranzystorach (jeśli ktoś ma pomysł jak uprościć schemat, albo ma inny/lepszy pomysł, to chętnie proszę o kontakt na maila 🙂 e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com / Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus).
Nie chciałem używać Arduino – może by było lepiej, prościej, szybciej?
Ja lubię układy kombinacyjne 🙂
—
Jak zmierzyć/namierzyć co pobiera/kradnie prąd w samochodzie, nagraliśmy kiedyś film z Robertem z kanału @mrAkumulator – tutaj link: https://youtu.be/ynR3-wglgfg
Zapraszam Was też na moją playlistę o pomiarach instalacji samochodowych: https://youtube.com/playlist?list=PLyKQdv07BeiTMvLkzKp93zlWD0SK1URWf
Na filmie instalacja LPG Prins VSI – albo się nie usypia albo tak po prostu działa od lat, to stosunkowo stara instalacja jak na dzisiejsze czasy.
Tabela gęstości elektrolitu w zależności od temperatury i napięcia AKUBIZ.BIZ :
https://akubiz.biz/kopalnia-wiedzy/9-Ogolne/43-Gestosc-elektrolitu-w-zaleznosci-od-temperatury.html
A kto przeczytał do końca, niech napisze w komentarzu: „NE555 górą! :)”
————————————————–
Monitor baterii Bluetooth BM2: https://bit.ly/38IPjz9 /Aliexpress ( https://bit.ly/34X647S )
Multimetr zwykły: https://bit.ly/3MKM61u /Allegro
Multimetr cęgowy: https://bit.ly/3KA9hJS /Allegro
————————————————–
Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:
www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz
Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969
Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20
e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus
#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator #Szczecin #Mobilny #Serwis #Akumulatorów #Akumulatory #Akumulator
Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa
Profesjonalizm w 100 %. pozdrawiam.
Sterownik LPG w stanie uśpienia powinien pobierać 5-10mA.
Nie ma czegoś takiego jak zapamiętanie w sterowniku przełączenia na gaz, zawsze staruje na benzynie czy zimny czy ciepły!
Skoro nie przełącza sam sterownik na gaz sprawdził bym działanie instalacji tj czy sterownik widzi czujniki temperatury na parowniku i na listwie oraz wskazania map-sensora LPG.
Od tego się zaczyna jakąkolwiek diagnostykę LPG!
Zachowanie tego sterownika LPG moim zdaniem sugeruje błędne podłączenie sterownika do instalacji pojazdu lub uszkodzenie sterownika, a dokładnie jego układu czuwania.
Kategorycznie odradzam stosowanie klikacza do przełączenia na gaz, ma to zrobić sam sterownik po uzyskaniu odpowiedniej temperatur przez parownik oraz gaz!
Zbyt wczesne przechodzenie na gaz doprowadzi do zniszczenia parownika, membrany zrobią się jak ścierka do garów może też zacząć przez to przepuszczać gaz do przewodu podciśnienia co utrudni start na benzynie, a może też doprowadzić do rozerwania kolektora dolotowego.
U mnie od bardzo długiego już czasu po wyłączeniu silnika sterownik pika 3 razy tak jakby się gaz kończył i przeskakiwał na benzynę. Włączać się włącza normalnie, działa wszystko ok. Przyzwyczaiłem się do tego, ale pamiętam że tak nie było. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 0 by wyłączyć silnik, instalacja nie pikała, w ciszy auto się wyłączało. A od daawna piszczy 3 krotnie i odcina wtedy prąd bo pewnie piszczało by dalej.
😉
Barrrdzo dobra robota 🙂
👍
Trochę zagmatwane tłumaczenie mierzenia napięcia, gdzie co jest po zapłonie, gdzie stały plus. Ja w swojej Oktawii, trochę mozolnie sprawdziłem napięcia w skrzynce bezpieczników, gdzie jest stały plus, gdzie po przekręceniu stacyjki i po włączeniu silnika. Sprawdzałem próbnikiem wszystkie bezpieczniki /krokodylkiem do masy, końcówką w bezpiecznik – podłączenie jak w filmie/. Tak udało się wygospodarować puste miejsca na nowe gniazda bezpieczników /wykorzystane do kamery samochodowej, do świateł dziennych/. Można zrobić film, jak takie gniazda bezpieczników zrobić.
Prawdziwa rzeźba. Jak ktoś inny kiedyś zobaczy tą robotę to będzie się zastanawiał co to jest za cudo.
Mierzyłeś może ile rzeczywiście pobiera prądu te urządzanie bluetooth?
10A, który przerywa się dopiero przy 30A 🤔
Niedługo będzie u mnie film o bezpiecznikach i problemach z nimi związanymi, bo niestety przekonałem się o tym, że większość dostępnych u nas bezpieczników nie ma nic wspólnego z podanymi na nich wartościami nominalnymi.
Mialem taki problem po ingerencji w sterownik staga, krotko mowiac poprzestawialem ustawienia i przełącznik B/G świecił sie caly czas a instalacja pobierala znaczny prad ze po kilku dniach nie dalo sie uruchomić silnika. Może trzeba sprawdzić ustawienia lpg. Teraz może auto stac miesiac i da sie odpalić.
👍
NE555 górą!
Jak zawsze wszystko wytłumaczone i rozłożone na czynniki pierwsze 👍😁
Taki klikacz na 555 idealny do wyłączania Start-Stopu 😉
Zawsze mnie zastanawia dlaczego osoby potrafiące robić rzeczy niedostępne dla większości ludzi jeździ jakimiś 'gruzami', natomiast ameby nieznające się na niczym autami po kilkaset tysięcy złotych?
👍
Witaj, dlaczego dostaje wpierdziel od alternatora? Ja rozumiem aby w pełni naładowany aku jedynie przepuszczał przez siebie wszystko nie stanowiąc dla altka oporu – choć taki efekt jest w dniu montażu nowego aku lub po ładowaniu. W większości samochodów 17 – 35A ładowania to norma, czy to najnowszy, czy AGM itd. A że niedoładowany to standard. (Moje zdanie). Pozdrawiam
NE555 górą! 🙂
Ale IG2 raczej nie zanika przy starcie skoro jest tam kółko !
Jeśli chodzi o klikacz to u siebie w aucie mam na stałe ultraboka . I w nim jest zamontowany podobny klikacz który włącza ultraboka. Symuluje wciśniecie w ultrabooku przycisk power. Tyle że u mnie jest to zbudowane na arduino nano a elementem wykonawczym jest Bc574 zamiast przekaźnika. Układ zwiera do masy.
A się z tym pierdzieliłeś rozumiem że na potrzeby odcinka…
OK, teraz pytanie: „Ile ciągnie ten dodatkowy układ z rezystorami na bazach tranzystorów, a ile bez i czy jest szansa, że tranzystory w końcu klękną czy też same układy je sterujące?”. 😛
Pozdrawiam
Dobry odcinek i rzeźba "NE555 górą! :)"
👍
W opisie: […] 'gdzie jest nie zanikający plus aby tam podłączyć instalację LPG po zapłonie, […] – powinno być: niezanikający plus (łącznie) , (przecinek!) aby tam itd…
NE222 dołem!
Wziąłbyś mierniki po prostu sprawdził.