Suzuki Swift 6 generacji w 2020 roku przeszedł delikatny lifting. Jak radzi sobie ten model w odświeżonej formie, po kilku miesiącach obecności na rynku w Polsce? Miałem okazję się o tym przekonać, spędzając kilka dni ze Swiftem FL na wiosnę 2021 roku i przygotowałem z jazd nim test wideo. Egzemplarz, który otrzymałem należy do najbogatszej wersji wyposażeniowej Elegance, a pod maską znajduje się w nim jedyny obecnie oferowany silnik w tym modelu Suzuki, czyli benzyna 1.2 DualJet 83 KM. Jest ona dodatkowo wyposażona w miękki układ hybrydowy SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). W trakcie testu sprawdziłem jak hybryda w prezentowanym modelu wpływa na spalanie, a także jakie ten samochód oferuje przyspieszenie i kulturę pracy. Oceniałem też pracę skrzyni biegów, czyli 5-stopniowego manuala, który znalazł się w egzemplarzu testowym. Przyjrzałem się również temu, jak Suzuki Swift 2021 po liftingu wypada pod kątem jakości, sposobu obsługi oraz jak przestronna jest w nim tylna kanapa czy bagażnik. Wszystkie opinie o Swifcie FL przedstawiam na filmie z jego testem.
Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa
Related
25 thoughts on “Suzuki Swift FL 2021 – TEST PL (Hybrid 1.2 DualJet 83 KM) Naprawdę udane małe auto”
Tak Trzymaj. Twoje testy są konkretne i to mi się podoba. Rzeczowo i na poziomie jakość filmu i dźwięk.
Totalnie się nie zgodzę, że ekrany lcd są tańsze. To nie tylko koszt samego wyświetlacza, ale także procesora którym zarządza, czy kosztów zaprogramowania. Idąc tym tokiem, zegarek mechaniczny na rękę, powinien być droższy od tabletu
Od ubiegłego roku zgubił 7 KM? W ubiegłym roku Swift 1.2 "hybrydowy" (cudzysłów zamierzony) miał 90 KM. Swoją drogą świetne autko. Małe, lekkie, zwinne. W środku zaskakująco przestronne. W mieście można zejść do 5 litrów 🙂
Czy odczułeś taki problem, który zauważyłem w kilku samochodach Suzuki, że układ kierowniczy jakby nie ma „centralnego położenia”? Przy jeździe na wprost wciąż trzeba korygować tor jazdy, a w zakrętach nie ma wyraźnego efektu powrotu kierownicy? Tak było na pewno w przedliftowymi Swift i w Baleno.
Ciekawostka Obecnie 83KM i 107Nm ponad 13s do setki, przed liftingiem 90KM i 120Nm niecałe 12s do setki poprzednia generacja 94KM i 118Nm niecałe 13s do setki bez hybrydy.
Autko dobre dla szukających małego spalania, wieloma da się mało spalić jadąc bardzo ekonomicznie, tym nie trzeba się starać, ono po prostu mało spala, bardzo się trzeba postarać żeby spalić dużo, spalanie 7-8 litrów prawie niewykonalne dla ludzi z odrobiną rozsądku.
Przyspieszenie katalogowe ok. 13 sekund nijak się ma do rzeczywistych czasów, które wynoszą ok. 11s !!! Podobnie rzecz się ma z mocą- w porównaniu do poprzedniej wersji (bez miękkiej hybrydy) jest mniej koni, ale według mnie osiągi są zupełnie porównywalne. Poprawiła się elastyczność. Ja działanie hybrydy wyczuwałem- w postaci lekkiego, choć wyraźnego "kopnięcia" 😉
Tak Trzymaj. Twoje testy są konkretne i to mi się podoba. Rzeczowo i na poziomie jakość filmu i dźwięk.
Super test!
Szukam auta dla żony głównie do miasta Hyundai i10 lub i20 1.2 DPI , Suzuki Swift 1.2 83 KM, kia Picanto lub Rio 1.2 DPI które polecasz ?
Właśnie zamierzam kupić taki samochód.
Totalnie się nie zgodzę, że ekrany lcd są tańsze. To nie tylko koszt samego wyświetlacza, ale także procesora którym zarządza, czy kosztów zaprogramowania. Idąc tym tokiem, zegarek mechaniczny na rękę, powinien być droższy od tabletu
Czy ten system informowania o kolizji da się wyłączyć?
Od ubiegłego roku zgubił 7 KM? W ubiegłym roku Swift 1.2 "hybrydowy" (cudzysłów zamierzony) miał 90 KM. Swoją drogą świetne autko. Małe, lekkie, zwinne. W środku zaskakująco przestronne. W mieście można zejść do 5 litrów 🙂
mialem 14 lat 1.5 z 2007 roku, tam sie nic nie psulo, zajebiste autko do miasta, zamienilem na 2020 corolle 2.0 mam nadzieje ze nie zawiedzie 😀
Mój ulubiony "malec". 🙂
SUZUKI, CO JEST NAJLEPSZYM ZAPEŁNIENIEM MOTORYZACYJNEJ LUKI, SUZUKI
Nagrałbyś coś z KIA z nowym silnikiem 1.5 T GDI 😊
Fajny odcinek
Czy odczułeś taki problem, który zauważyłem w kilku samochodach Suzuki, że układ kierowniczy jakby nie ma „centralnego położenia”? Przy jeździe na wprost wciąż trzeba korygować tor jazdy, a w zakrętach nie ma wyraźnego efektu powrotu kierownicy? Tak było na pewno w przedliftowymi Swift i w Baleno.
Może to naiwne pytanie, ale co oznacza skrót "FL"? Przeznaczony dla flot? W salonie nie umieli na to odpowiedzieć….
Wahaczu, pragniemy testu najnowszej yariski w hybrydzie !:-) kiedy ?
Bardzo fajne, malutkie auto.
Jak slysze hybryd, hybryda eko, bio to wymiotuje
Miałem to auto jako zastępcze i zrobiło ogromne wrażenie. Jedynie ekran archaiczny ale i tak plus 😉
Ciekawostka
Obecnie 83KM i 107Nm ponad 13s do setki, przed liftingiem 90KM i 120Nm niecałe 12s do setki poprzednia generacja 94KM i 118Nm niecałe 13s do setki bez hybrydy.
Pozdrawiam 👋 Wachacza🤝
Super test! Co mi się ogólnie nie podoba to jak to ładnie nazwałeś patyk do przełączania.
Autko dobre dla szukających małego spalania, wieloma da się mało spalić jadąc bardzo ekonomicznie, tym nie trzeba się starać, ono po prostu mało spala, bardzo się trzeba postarać żeby spalić dużo, spalanie 7-8 litrów prawie niewykonalne dla ludzi z odrobiną rozsądku.
Przyspieszenie katalogowe ok. 13 sekund nijak się ma do rzeczywistych czasów, które wynoszą ok. 11s !!! Podobnie rzecz się ma z mocą- w porównaniu do poprzedniej wersji (bez miękkiej hybrydy) jest mniej koni, ale według mnie osiągi są zupełnie porównywalne. Poprawiła się elastyczność. Ja działanie hybrydy wyczuwałem- w postaci lekkiego, choć wyraźnego "kopnięcia" 😉
Fajne autko. Test jak zwykle profeska. Pzdr
nie zmieniaj sie wahacz robisz konkretne testy