Siódmego dnia Bóg spojrzał na to co stworzył, zastanowił się skinął ręką i stworzył złoża LPG.
Dzisiaj testuję reakcję mojego Volvo na dodatek LPG
Wady:
-nie ma
Zalety:
-większy zasięg auta
-mniejszy koszt przejechania 100km
-większy moment obrotowy i moc
-przyjemniejsza kultura pracy silnika
Temat jest bardzo rozwojowy natomiast żeby to sprawnie montować w różnych silnikach diesla trzeba by to gruntownie przebadać, na rynku mamy rózne systemy zasilania ON i to co chodzi fajnie w moim Volviaku wcale nie musi działać dobrze w common railu.
Pozdro!
P.S.
kilka razy użyłem stwierdzenia spalanie detonacyjne lecz to były przykłady przedwczesnego zapłonu.
przepraszam.
Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej
Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa
Related
33 thoughts on “ZASILANIE SILNIKA DIESLA GAZEM LPG TEST VOLVO V70 2.5TDI R5, BADANIA, WNIOSKI”
Dziś już wiadomo po co. Jest listopad 2022 i LPG po 3zł a ON po 8zł
Kiedyś chciałem zainstalować dolot suchej pary do kolektora ssącego w MB 308D tzw kaczce aby dodać jej mocy. Próbę zrobiłem na podaniu pary z żelazka w obudowę filtra powietrza (ma dużą srednic) i silnik delikatnie reagował wyższymi obrotami, ale żelazko miało małą wydolność. Kupiłem rurkę miedzianą i… ostatecznie Sprintera 312 TDI od razu była moc 🤓 Tak sobie o tym przypomniałem a mam Berlingo 1,9D i parownicę muszę spróbować czy obroty faktycznie wzrosną i się utrzymają przez dłuższy czas. 🤔🙄
W latach 90 była firma w Polsce, która montowała do ciężarówek LPG, chciałem zamontować w MB 809D (kilku tonowa ciężarówka z silnikiem 3,7l 85KM 😉 aby dodać mu mocy. Niestety zwlekałem a firma się rozpadła bo zaczęto wymagać certyfikatów homologacji i nie dali rady przez to przebrnąć. W tym Mercedesie miałem taką fabryczną pompkę ze zbiorniczkiem na samostart z wężykiem do kolektora ssącego. Zrobiłem eksperyment i do wężyka przez redukcję z dyszą podłączyłem butlę turystyczną, którą delikatnie odkręcałem. Silnik wchodził bardziej na obroty, używałem kilka dni na trasie przy jednostajnych prędkościach,( nawet zrobiłem sobie taką blokadę na pokrętle butli aby za bardzo nie otworzyć ale myślę że ta dysza bardziej regulowała przepływ ) Proszę nie piszcie co zrobiłem źle i mogłem zrobić to była prowizorka aby sprawdzić czy da się 🤔😀 P.s. nie śledziłem tematu a teraz widzę, że są firmy które montują gaz do każdego diesla 👍
Polak by wszędzie zamontował LPG ,😁 dobre bo tak szczerze to LPG to dość ciekawe paliwo stosuje je się w lodówkach w klimatyzacji w turbinach. To czemu nie w Tesli , gdzieś z kiedyś czytałem że polska firma od instalacj LPG , założyła gaz do czołgu. Jakiś też pan jeździ skuterem z małą butlla turystyczna w kufrze. Sam kiedyś odpalałem silnik takie małe trzy celinderki Kubota podając mu LPG i to prosto z węża od palnika . I udało się. Maluch przez nieuwagę pracował do końca i ropka się skończyła, warunki polowe brak jakichkolwiek narzędzi rozrusznik kreci ale nie na tyle by napompować w układ paliwa wąż gaz pachpach stuk puk puk ciach ciach i odpowietrzyć się.
"Wydatek LPG jest liniowy, w pewnym stopniu regulowany na reduktorze"… niestety absolutnie tak nie jest, ponieważ (jeśli filtr powietrza nie jest przytkany) to na obu Twoich króćcach podania gazu panuje praktycznie stałe, atmosferyczne ciśnienie 😉 – a to tylko najzwyklejszy, dwustopniowy reduktor (zintegrowany z parownikiem) i jak każdy reduktor jedynie utrzymuje zadane ciśnienie (tutaj – w stosunku do atmosfery, zewnętrzna strona tej dużej membrany 2-go stopnia połączona jest z atmosferą przez dziury w pokrywce) Aby wydatek był liniowy potrzebna jest zwężka Venturiego, czyli tzw. mikser: dopiero on powoduje liniowy spadek ciśnienia (p statyczne + p dynamiczne = const) i w połączeniu z dławikiem (tzw. registrem, czyli zwykłą śrubą na wężu gazu przed mikserem) umożliwia liniowe (w stosunku do masy zasysanego powietrza) dawkowanie. Wówczas te 2 elektrozawory są zupełnie zbędne a ewentualną dawkę wstępną ustawisz tą mosiężną śrubką (to zawór iglicowy połączony z komorą 1-go stopnia redukcji), w dieslu to zbędne więc ją zakręć do oporu, szkoda gazu 😉 – "niekorzystnie jest przy niższych prędkościach obrotowych"… właśnie dlatego (nieprecyzyjne dawkowanie, jest za bogaty w gaz!) i żadne przekaźniki czasowe tego nie zmienią, nie tędy droga !! 🙂 – "żeby uzyskać moc to zawsze ten zapłon się przyspiesza"… nie. Zapłon ustawia się tak, by punkt najwyższego ciśnienia występował w optymalnej chwili i zawsze za GMP ! A reszta to prawda. Aha. Jeśli wstawić "prymitywny" system LPG (reduktor/parownik+register+mikser) i zmodyfikować mapy diesla (zazwyczaj to nie jest konieczne), to "komputery LPG" oraz drogi i upierdliwy wtrysk gazu okazuje się całkiem zbędny. Gorzej natomiast z tzw. homologacją, choć wszystkie potrzebne elementy ją mają. Mam nadzieję, że pomogłem – sprawdź a się zdziwisz. Siemaneczko, czuwaj ! :))
Rozwiązanie mega ciekawe.A jak jest z tematem przeglądu i rejestracji – wbicia w dowód instalacji? Czy można napotkać jakieś problemy w urzędzie ? Pozdrawiam fanów moto,i wielka 5 Chris.
Wiadomo nie od dziś że LPG w Dieslu to poprawa spalania ON prawie w 100 % się spala przez to mniej sadzy .Większa moc silnika ,a takie instalacje juz od dawna montuje się w ciężarowkach busach autobusach traktorach jest nawet gdzies filmik żę gość do starego ursusa zamontował LPG bo na samym on męczył się w orce pługiem 5
Podziwiam ciebie I twoje komentarze.Jestem Terz mechanikiem ale nie ktuzy myślą ze twoje filmiki nie kture sa bez sesu.Wiec pociesze ciebie ,To znaczy ze nie Maja takiego wielkiego pojecia .Rub dalej Takte filmiki .Pozdrawiam Jaro.
Jaki jest koszt takiej instalacji w 2.4 TDi? Czy auto z zainstalowaną gazoliną jest tak samo zrywne, jak w dieslu? Na dniach kupuję tego Volviaka i zastanawiam się nad jego zagazowaniem, skoro istnieje taka możliwość.
Dziś już wiadomo po co. Jest listopad 2022 i LPG po 3zł a ON po 8zł
Kiedyś chciałem zainstalować dolot suchej pary do kolektora ssącego w MB 308D tzw kaczce aby dodać jej mocy. Próbę zrobiłem na podaniu pary z żelazka w obudowę filtra powietrza (ma dużą srednic) i silnik delikatnie reagował wyższymi obrotami, ale żelazko miało małą wydolność. Kupiłem rurkę miedzianą i… ostatecznie Sprintera 312 TDI od razu była moc 🤓
Tak sobie o tym przypomniałem a mam Berlingo 1,9D i parownicę muszę spróbować czy obroty faktycznie wzrosną i się utrzymają przez dłuższy czas. 🤔🙄
W latach 90 była firma w Polsce, która montowała do ciężarówek LPG, chciałem zamontować w MB 809D (kilku tonowa ciężarówka z silnikiem 3,7l 85KM 😉 aby dodać mu mocy. Niestety zwlekałem a firma się rozpadła bo zaczęto wymagać certyfikatów homologacji i nie dali rady przez to przebrnąć.
W tym Mercedesie miałem taką fabryczną pompkę ze zbiorniczkiem na samostart z wężykiem do kolektora ssącego. Zrobiłem eksperyment i do wężyka przez redukcję z dyszą podłączyłem butlę turystyczną, którą delikatnie odkręcałem. Silnik wchodził bardziej na obroty, używałem kilka dni na trasie przy jednostajnych prędkościach,( nawet zrobiłem sobie taką blokadę na pokrętle butli aby za bardzo nie otworzyć ale myślę że ta dysza bardziej regulowała przepływ )
Proszę nie piszcie co zrobiłem źle i mogłem zrobić to była prowizorka aby sprawdzić czy da się 🤔😀
P.s. nie śledziłem tematu a teraz widzę, że są firmy które montują gaz do każdego diesla 👍
super
witam a jak z badaniami technicznymi czy to przejdzie badania techniczne? czy to jest zgodne z przepisami ?
Polak by wszędzie zamontował LPG ,😁 dobre bo tak szczerze to LPG to dość ciekawe paliwo stosuje je się w lodówkach w klimatyzacji w turbinach. To czemu nie w Tesli , gdzieś z kiedyś czytałem że polska firma od instalacj LPG , założyła gaz do czołgu. Jakiś też pan jeździ skuterem z małą butlla turystyczna w kufrze. Sam kiedyś odpalałem silnik takie małe trzy celinderki Kubota podając mu LPG i to prosto z węża od palnika . I udało się. Maluch przez nieuwagę pracował do końca i ropka się skończyła, warunki polowe brak jakichkolwiek narzędzi rozrusznik kreci ale nie na tyle by napompować w układ paliwa wąż gaz pachpach stuk puk puk ciach ciach i odpowietrzyć się.
"Wydatek LPG jest liniowy, w pewnym stopniu regulowany na reduktorze"… niestety absolutnie tak nie jest, ponieważ (jeśli filtr powietrza nie jest przytkany) to na obu Twoich króćcach podania gazu panuje praktycznie stałe, atmosferyczne ciśnienie 😉
– a to tylko najzwyklejszy, dwustopniowy reduktor (zintegrowany z parownikiem) i jak każdy reduktor jedynie utrzymuje zadane ciśnienie (tutaj – w stosunku do atmosfery, zewnętrzna strona tej dużej membrany 2-go stopnia połączona jest z atmosferą przez dziury w pokrywce)
Aby wydatek był liniowy potrzebna jest zwężka Venturiego, czyli tzw. mikser: dopiero on powoduje liniowy spadek ciśnienia (p statyczne + p dynamiczne = const) i w połączeniu z dławikiem (tzw. registrem, czyli zwykłą śrubą na wężu gazu przed mikserem) umożliwia liniowe (w stosunku do masy zasysanego powietrza) dawkowanie.
Wówczas te 2 elektrozawory są zupełnie zbędne a ewentualną dawkę wstępną ustawisz tą mosiężną śrubką (to zawór iglicowy połączony z komorą 1-go stopnia redukcji), w dieslu to zbędne więc ją zakręć do oporu, szkoda gazu 😉
– "niekorzystnie jest przy niższych prędkościach obrotowych"… właśnie dlatego (nieprecyzyjne dawkowanie, jest za bogaty w gaz!) i żadne przekaźniki czasowe tego nie zmienią, nie tędy droga !! 🙂
– "żeby uzyskać moc to zawsze ten zapłon się przyspiesza"… nie. Zapłon ustawia się tak, by punkt najwyższego ciśnienia występował w optymalnej chwili i zawsze za GMP !
A reszta to prawda. Aha. Jeśli wstawić "prymitywny" system LPG (reduktor/parownik+register+mikser) i zmodyfikować mapy diesla (zazwyczaj to nie jest konieczne), to "komputery LPG" oraz drogi i upierdliwy wtrysk gazu okazuje się całkiem zbędny. Gorzej natomiast z tzw. homologacją, choć wszystkie potrzebne elementy ją mają.
Mam nadzieję, że pomogłem – sprawdź a się zdziwisz. Siemaneczko, czuwaj ! :))
Pis juz sie sadzi na LPG , przepisy poszly i niebawem mogą wprowadzić całkowity zakaz LPG .. Zobaczymy.. By żyło nam się lepiej.. Fajny materiał ..
Wszystko fajnie, tylko jedna uwaga: na Podlasiu to teoria kulistej Ziemii jest tą spiskową 😉
Rozwiązanie mega ciekawe.A jak jest z tematem przeglądu i rejestracji – wbicia w dowód instalacji? Czy można napotkać jakieś problemy w urzędzie ? Pozdrawiam fanów moto,i wielka 5 Chris.
Amerykanie robili to seryjnie w Fordzie ponad 20 lat temu 😉 https://www.youtube.com/watch?v=I1haIG0QSPo&t=793s
Panie
To poprawie jak nitro 😀
Gdzieś oglądałem
Ze dodaje mocy i spada o litr spalanie ropy
Młodzi jesteście i mało wiecie.Pod koniec lat 90-tych na Mazurach w mieście Ełk autobusy stare disle Jelcza jeździły na gazie.W telewizji było.
A co Kris powie na dotrysk wody do powietrza? Lub wody z metanolem??
Ten koleś to świrrrr😂🤣😂
No nie .. "wciskajac homoseksualiste" oplułem telefon ze śmiechu 🤭
Wiadomo nie od dziś że LPG w Dieslu to poprawa spalania ON prawie w 100 % się spala przez to mniej sadzy .Większa moc silnika ,a takie instalacje juz od dawna montuje się w ciężarowkach busach autobusach traktorach jest nawet gdzies filmik żę gość do starego ursusa zamontował LPG bo na samym on męczył się w orce pługiem 5
Człowiek encyklopedia!!
Na początku myślałem, że profesor robi sobie jaja ;]
Test testem super Ale przegląd techniczny kto da ?Jak to samrobka Mimo to olać wszystko zajebisty test sub i łapka w gure dla Ciebie
Dzień dobry.
Ciekawy eksperyment
Posiadam vw szarik 1.9 tdi 130ps rocznik 2003
Jest taka możliwość zamontowania tegoż zestawu w mym szariczku.🤔
Podziwiam ciebie I twoje komentarze.Jestem Terz mechanikiem ale nie ktuzy myślą ze twoje filmiki nie kture sa bez sesu.Wiec pociesze ciebie ,To znaczy ze nie Maja takiego wielkiego pojecia .Rub dalej Takte filmiki .Pozdrawiam Jaro.
Parostatkiem mówisz… a wtrysk pary wodnej jak w silnikach samolotowych z okresu WWII próbowałeś?
Polecam szybkość x1,25 jest idealna
Coś na temat żywotności tłoków i podzespołów
Czyli żeby silnik dłużej przeżył mam dołożyć turbo?
Jaki jest koszt takiej instalacji w 2.4 TDi? Czy auto z zainstalowaną gazoliną jest tak samo zrywne, jak w dieslu? Na dniach kupuję tego Volviaka i zastanawiam się nad jego zagazowaniem, skoro istnieje taka możliwość.
z prędkością 1.25 lepiej się tego słucha 😀
A jak silnik wygląda w środku po tym gazie ?
dzieks
Witaj! Spaliny możesz też zmierzyć u każdego gazowników ,a niekoniecznie w stacji diagnostycznej. Pozdrawiam.
Powiedziałbym że z tym gazem chodzi nawet bardziej aksamitnie podczas jazdy
LGBT TDI? :o)