Loading…

Naprawa Instalacji LPG Warszawa

Serwis lpg, montaż instalacji gazowych lpg. Przegląd instalacji gazowych Warszawa
Kontakt Auto Gaz
CITROEN I SŁYNNE ZAWIESZENIE HYDRACTIVE, SFERA I SIŁOWNIK W ŚRODKU.

CITROEN I SŁYNNE ZAWIESZENIE HYDRACTIVE, SFERA I SIŁOWNIK W ŚRODKU.



Siemka,
Jeśli coś pokręciłem to przepraszam, starałem się…
Zawieszenie hydroactive to naprawdę świetna technologia i trzeba na nią spojrzeć przez pryzmat czasów w jakich już była stosowana czyli połowa poprzedniego wieku.
Jak wspomniałem w filmiku, są technologie zbliżone do hydro np zawieszenia pneumatyczne i sprężyny progresywne.
Zapraszam do komentowania
Pozdro!

PROSEKTORIUM INNE ODCINKI:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1gSs2RKCGG-Mbv5GYNRVg5F92oua_-Ku

Facebook:
https://www.facebook.com/ProfesorKris/

Instagram:
https://www.instagram.com/profesor_chris/

Meble warsztatowe których używam
https://fastservice24.pl/

Wsparcie kanału.
90 1910 1048 2123 4990 4252 0001
albo
https://paypal.me/ProfesorChris?locale.x=pl_PL

Warsztat Profesora:
https://g.page/ProfesorChris?share

Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa

Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa

36 thoughts on “CITROEN I SŁYNNE ZAWIESZENIE HYDRACTIVE, SFERA I SIŁOWNIK W ŚRODKU.

  1. Bardzo fajny materiał, super przedstawiłeś temat – łapa w górę leci, ale jedna uwaga od cytryniarza, bo wiele osób tak myśli, a tak nie jest.

    22:20 – wysokość podniesienia nadwozia to zupełnie co innego niż tryb "sport". Są cztery pozycje podniesienia samochodu. Górny serwis, o którym mówiłeś, służy głównie do wymiany koła (i można też przemieścić auto na 3 kołach, bez jednego tylnego, taki bajer) – maks. prędkość 10km/h. Tryb terenowy do pokonywania np wysokich krawężników, czy przejechania się po leśnych drogach – maks. prędkość 40km/h, tryb normalny, szosowy – do jazdy na co dzień oraz tzw. "dolny serwis" czyli gleba, który służy tylko i wyłącznie do napraw serwisowych zawieszenia (no i fajnie wygląda 😀 ), natomiast nie wolno tak jeździć, grozi uszkodzeniem samochodu, urwaniem czegoś itd, zawieszenie wtedy nie pracuje, brak płynu pod ciśnieniem w siłownikach!

    Tryb sport zostal wprowadzony w hydractive (nie "hydroactive") 1 generacji, od modelu XM, gdzie do standardowej hydropneumatyki dołożono sterownik i kilka czujników (jak czujnik kąta skrętu kierownicy czy dynamiki wychyłów nadwozia), który dynamicznie steruje zawieszeniem w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy oraz właśnie dodatkowe, centralne sfery na oś. Działanie trybu sport polegało wówczas na podłączaniu i odłączaniu środkowej sfery – z dodatkową środkową sferą było bardziej komfortowo, po jej odcięciu od siłowników na danej osi – bardziej twardo (w uproszczeniu) i jednocześnie auto nie miało tendencji do kładzenia się w zakrętach. We wcześniejszych hydropneumatykach tego nie było (BX, CX, DS, GSA) – była sama, czysta hydropneumatyka. Można było w ten sposób utwardzić samochód, żeby pewniej się prowadził, gdy zasuwaliśmy np na autostradzie. Oczywiście wraz z kolejnymi generacjami system ten był udoskonalany, co niekoniecznie przekładało się na komfort (ogólnie starsze hydropneumatki z reguły oceniane są na wygodniejsze niż te nowsze, ale wtedy też były i inne drogi i normy bezpieczeństwa).

    Pozdrawiam i dzięki za poruszenie tego tematu, czekam na więcej! 🙂

    PS. Chyba wiem o jakiego pana Krzesimira chodzi, jeśli się nie mylę, to szykują się bardzo ciekawe materiały 🙂 Warto wspomnieć w następnych materiałach o systemie Diravi, który pojawił się już w CXach bodajże, bardzo ciekawy temat jak i również rozwiązanie w Citroenie Xantia Activa, gdzie rolę drążków stabilizatora przejęły dodatkowe siłowniki, dzięki czemu do dziś Xantia nie została pobita w "teście łosia" 🙂

    PS2. Dzięki temu koreczkowi w sferze można regenerować sfery – uzupełniając azot, który z czasem ucieka, za pomocą przyrządu, przeważnie homemade 😉

  2. Oj Krisiuniu drogi, sfera jest elementem resorujwcym, a siłownik tłumiącym. Amortyzator: zespół sprężyny i tłumika powrotu. Bo jak psuje się tłumik powrotu, to spada siła tłumienia i amortyzator jako zespół przestaję funkcjonować.

  3. Tryb sportowy nie polega na położeniu auta na ziemi. Tryb sportowy w HA polega na zmianie "refleksu" / reakcji sterowania utwardzaniem przodu i tyłu w zależności od warunków jazdy takich jak: prędkość, kąt wychylenia kierownicy, prędkość obrotu kierownicy, ciśnienie hamowania, głębokość wciśnięcia ped. gazu itd. W trybie sportowym auto jest bardziej wyczulone na zmiany i częściej utwardza chwilowo zawieszenie. Mowa o HA2. W HA1 tryb sportowy po prostu utwardza układ na stałe.

  4. Fajny film ale może kiedyś w przyszłości Chris zdobędzie jakiś zużyty siłownik od citroena C6 (z silnikiem 6 cylindrowym bo tam było hydro z systemem AMVAR)

  5. Rolls-Royce modele Silver Shadow I i II jak również Wraith II i Camarque miały podobny układ zaprojektowany właśnie we współpracy z citroenem. Sfery stanowiły również akumulatory ciśnienia – samochody te mogły zahamować z pełną siłą 50 razy po zgaszeniu silnika.

  6. Hamulec ręczny na koła przednie, bo jest traktowany jako hamulec pomocniczy. Jakby "cóś" to tył właściwie niewiele bierze udział w hamowaniu. Nie? 🙂 Miałem kiedyś pasażera, który sprawdzał często moją orientację i pomagał mi na zakrętach zaciągając ręczny w Citroenie CX i XM :)))) Rozpoznałem jego pomoc jako nagły spadek mocy silnika.

  7. Polecam auta z zawieszeniem ze względu na komfort i płynność jazdy. Naprawy wcale nie są takie drogie. Ja korzystam z serwisu @t i jestem bardzo zadowolona. Na rynku jest też dużo tanich części zamiennych np. sklep @t oferuje części do wszystkich samochodów klasy Premium. Warto skorzystać, gorąco polecam!!!

  8. Wówczas w Polsce nie było nic więcej na rynku jak sól, ocet i kolejki (może coś rzucą?) 1978 rok.

    Pracowałem jako kierowca w firmie PEKAES, wracamy z partnerem (były wówczas dwuosobowe obsady) z Francji przez Belgie, w okolicach (trzeba było zboczyć "letko" z autostrady) Namur był znany mi duuuży szrot, właśnie na nim znalazłem obiekt mych marzeń. Tani, bo nie przechodził norm do jazdy po belgijskich drogach. Miał uszkodzoną skrzynię biegów, synchronizator trzeciego biegu siadł i może właścicielowi nie chciało się opróżnić popielniczek? Przejechaliśmy by oszacować czy da się tym dojechać do domu. Partner był za, jak i ja. Właściciel wypisał fakturę sprzedaży, dorzucił drugą skrzynkę biegów, kazał zatankować po korek.

    W Ejnatten (granica B-N) przejechałem na machnięcie – jak Belg, dopiero w Marienborn za 20 marek, enerfiu – oczywiście, musiałem zakupić DDR (dodatek do rancza) próbne blachy. W Świecku cło i Cytryniuch jest MÓJ!

    W domu, po zdjęciu lewego przedniego koła z piastą i całym towarzyszącym badziewiem łatwo dokonałem wymiany skrzyni biegów. Żadnych zgrzytów, chociaż i przedtem po wyczuciu obrotów wchodziły jak po maśle.

    Miłe to autko było i bardzo komfortowe.

    Syn pucuje naszą Cytrynę: https://tinyurl.com/9h48r52y

  9. Cześć. Super filmik, dowiedziałem sie ciekawych rzeczy, no i ten ręczny, nie wiedziałem. A kilka dni temu w serwisie mi go robili. W moim ukochanym c5 kombi 2007 r. padła klimatyzacja. Z prawej wieje zimnem, a na mnie normalna ciepłota. Jestem ze środkowego Pomorza.

  10. Chrisie, skoro ruch obrotowy jest realizowany na siłowniku to powodem dla którego oring jest eliptyczne jest jego smarowanie. Chodzi o to żeby podczas obrotu zbierał olej ze ścianek. Gdyby był normalnie to przy obracaniu na jednej wysokości guma oringu pracowałaby na sucho no i wiadomo jakie miałoby to skutki. Taka jest moja teoria, co myślisz Profesorze?

  11. Sz. P. Prof.
    B. Dobrze idzie.
    Proponuję prezentację Citroena Xantia Activa,
    której w zasadzie nikt nie pokonał w teście łosia.
    Chętnie wytłumaczę działanie układu.
    Pozdrawiam
    Citromaniak
    PS
    Nie prowadzę żadnego warsztatu, bez obaw

  12. Sz. P. Prof.
    Trzpień dolny nie bierze udziału przy normalnej pracy zawieszenia. Jest tłumik pozycj krańcowej siłownika.
    Tłumik ten działa tylko przy głębokim zanurkowania zawieszenia, gdyby go nie było tłok siłownika uderzyłby o dno cylindra powodując skrzywienie tłoczyska.
    Z pozdrowieniami
    Citromaniak

  13. Sz. P. Prof.
    Gaz praktycznie nie na właściwości tłumiących, na dole sfery jest tłumik hydrauliczny i jest to główny element tłumiący.
    Reszta Super, gratulacje.
    Z poważeniem
    Citromaniak

  14. Ciekawostką jest też to 20:56 te wszystkie uszelnienia można kupić nie sa tanie.. ale nigdy nie miałem potrzeby tego wymieniać (raczej się nie psują..zrobiłem xmem 2.1 td ponad 1.270 tyś km ale Hydraulika dawała o sobie znać ..jak pies znaczyła teren był to rocznik 1992) jedynie co to ten wężyk powrotu dostępny od ręki w servisie ale cena???Ważne by wymieniac płyn iczyścic filry w naszym klimacie max 40 tyś km choć producent zaleca 60tyś km
    fajny materiał !!

Dodaj komentarz

Zadzwoń!