Loading…

Naprawa Instalacji LPG Warszawa

Serwis lpg, montaż instalacji gazowych lpg. Przegląd instalacji gazowych Warszawa
Kontakt Auto Gaz
Wymiana oleju po 2 latach - Skoda Octavia - PMO 10W40 -  Benzyna/LPG, jakość/lepkość oleju?  #27

Wymiana oleju po 2 latach – Skoda Octavia – PMO 10W40 – Benzyna/LPG, jakość/lepkość oleju? #27



Odcinek z serii wyniki eksperymentu w oparciu o konkretny olej, konkretny samochód/silnik, konkretny sposób eksploatacji.

❗ Zostań Patronem kanału!
https://patronite.pl/R2D

Laboratoryjnie sprawdzana jest lepkość kinematyczna (lepkościomierz wykorzystywany do badań to Stabinger SVM 3001). Graniczna wartość ustalana jest na poziomie +/- 15%. Jeśli olej silnikowy w wyniku eksploatacji zmieni lepkość powyżej tej wartości, to należy uznać, że wymiana oleju była realizowana zbyt późno. W przeciwnym razie można rozważać wydłużanie czasu eksploatacji – w tym przypadku niezbędne są dodatkowe badania laboratoryjne (TBN, TAN, pierwiastki zużyciowe, FT-IR itd.).

Zaprezentowane w filmie zdjęcia samochodu przestawiają ten samochód który w rzeczywistości występował w badaniach. Również nagrania z laboratorium odzwierciedlają stan rzeczywisty.

Jeśli chcesz aby to Twój olej został poddany weryfikacji zapraszam do kontaktu – research2drivers@gmail.com

Główna problematyka poruszana w trakcie realizacji tej serii odcinków koncentruje się wokół tego pytania –
Jak zachowują się konkretne oleje w warunkach rzeczywistej eksploatacji (uwzględniając zróżnicowane warunki użytkowania). Cel jaki mi przyświeca – uzyskanie odpowiedzi na pytanie jaki jest optymalny czas eksploatacji oleju.

#olejesilnikowe, #serwis olejowy, #wymianaoleju , #eksperyment , #eksperymenty , #ochronaśrodowiska, #optymalizacja , #viscosity , #eksploatacja, #najlepszyolej, #stabinger, #badaniadlakierowców, #research to drivers, #piotrtester, #m4garage, #miłośnicy4kółek, #profChris, #profesorChris, #r2d, #skoda #octavia #pmo

Więcej o moich osiągnięciach naukowych (eksperymentach naukowych) m.in. tutaj:
https://scholar.google.pl/citations?user=u5me8zsAAAAJ&hl=pl

Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa

Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa

18 thoughts on “Wymiana oleju po 2 latach – Skoda Octavia – PMO 10W40 – Benzyna/LPG, jakość/lepkość oleju? #27

  1. Witam. Ponieważ jestem autorem przebadanej próbki to kilka słów odnośnie pierwszej próbki – olej do wymiany był zakupiony w opakowaniach 4l+1l, zalane zostało ok. 4.5l a pozostała część 0,5l w opakowaniu 1l przestała w nieogrzewanym garażu 2lata i 2 miesiące od momentu otwarcia do pobrania. Przed pobraniem wstrząsnąłem opakowaniem choć przyznaję niezbyt dokładnie bo zastanowiło mnie że pojemnik jest częściowo pusty i czy wymieszanie powietrza z olejem nie zaburzy wyniku. Co do pomysłu na wydłużenie interwału wymiany oleju to uściślę że to sugestia strony internetowej producenta oleju gdzie przy doborze oleju po podaniu danych auta zasugerowany interwał wymiany to 30000km/24miesiące. Dobór samego oleju do auta to kolejny temat z którym jak zauważa Autor filmu miałem problem. Jedyna informacja jaką podaje producent auta w instrukcji obsługi to norma jaką ma spełniać aplikowany olej, natomiast co do lepkości jest już gorzej. Sam najpierw po zakupie zalałem 10w40 bo taki olej lałem do poprzedniego auta ale po sugestiach na paru forach obecnie zalałem 5w40 stąd brak próbki świeżego oleju do porównania. Pomyłka na filmie z lepkością wynika z mojej pomyłki w formularzu za co przepraszam. Dziękuję Autorowi za poświęcony czas i cierpliwość jak również ciekawie zrealizowany materiał. Pozdrawiam.

  2. Wymiany oleju tzw. interwały są opóżniane np 30k ze względu na to że silniki zużywają olej na potęge i trzeba dolewać nie kiedy 1 litr na 1 tysiąć km

  3. Tak swoją drogą, 8kkm przez 2 lata i ktoś się bawił w instalowanie lpg? No chyba, że wczesniej jeździł więcej lub nastawia się na wieczyste użytkowanie, to wtedy może się zwróci xd

  4. Kiedyś na oleju 10W40 lpg z Trzebini przejechałem Volvo 960 turbo prawie 200 000 km bez wymiany, dolewając jakieś 0.5 l na 10 000 km. Olej nawet nie był czarny (instalacja fabryczna Vialle, więc prawie zawsze odpalałem na gazie). Pod koniec próby silnik miał 485 000 km. Przyczyną zakończenia eksperymentu była czołówka 🙂

  5. Parametry indykowane przez producentów mają prawie zawsze dopisek ''typical'' czyli typowe. Tak naprawdę praktycznie niemożliwe jest wyprodukowanie 2 partii oleju o identycznych parametrach. Z tego też względu wszyscy producenci indykują że 2-3 procentowy odchył jest niemożliwy do uniknięcia. Oczywiście dochodzi jeszcze aspekt przyrządów które badają olej … Wysłaliśmy kiedyś ten same olej do Polarisa oraz do Archoila i już tutaj odchył wynosił 2% … . Także radziłbym przyjąć 3% odchył od tego co indykuje producent za ''normalny'' i test wykonywać pod względem twoich wyników.

  6. Po dłuższym magazynowaniu oleju ważne aby przed użyciem wymieszać całą objętość, ponieważ w trakcie magazynowania frakcje cięższe opadają na dno. Jeżeli ktoś przed pobraniem świeżej próbki nie wymieszał oleju to mogło by tłumaczyć rozbieżności.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!