Loading…

Naprawa Instalacji LPG Warszawa

Serwis lpg, montaż instalacji gazowych lpg. Przegląd instalacji gazowych Warszawa
Kontakt Auto Gaz
CIEKAWOSTKI O LPG, LICZBA OKTANOWA, CZY GAZ NISZCZY SILNIK?, UBOGA MIESZANKA, JAK DBAĆ O INSTALACJĘ?

CIEKAWOSTKI O LPG, LICZBA OKTANOWA, CZY GAZ NISZCZY SILNIK?, UBOGA MIESZANKA, JAK DBAĆ O INSTALACJĘ?



Witajcie!
Film nagrywałem lekko przeziębiony więc ledwo gadałem. Temat jest mega obszerny ale wybrałem dla Was garść informacji którą uznałem za najbardziej interesującą i być może znajdziecie w tym materiale jakieś przydatne informacje. Osobiście nie jestem zwolennikiem tego paliwa i na pewno to widać w moich produkcjach, ale rozumiem sens użytkowania tego paliwa i absolutnie nie prowadzę żadnej krucjaty przeciw LPG. Moim głównym celem jest szerzenie wiedzy i uświadomienia technicznego wśród ludu naszego pięknego kraju, w sposób niekiedy sarkastyczny lub ironiczny.
Zapraszam do oglądania.
Proszę nie hejtować za żart o Passacie (osobiście uważam porównanie Passata do rakiety kosmicznej bardziej za komplement niż kpinę, taka rakieta nie dość że w opór droga to jeszcze zaawansowana technologicznie)
Komentujcie!!
Dawajcie Łapeczki w górę!!
Subskrybujcie!!
Wbijajcie na Fakbuka https://www.facebook.com/ChrisKubeczko/

Youtube Naprawa LPG Warszawa
Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa – Naprawa Instalacji LPG
Serwisowanie i Naprawa LPG – Samochodów z Gazem Warszawa

Naprawa LPG Warszawa, Serwis samochodów z instalacją gazową w Warszawie jako mobilny mechanik samochodowy. Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy do samochodów z gazem, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miej

Mechanik z dojazdem do LPG Warszawa

20 thoughts on “CIEKAWOSTKI O LPG, LICZBA OKTANOWA, CZY GAZ NISZCZY SILNIK?, UBOGA MIESZANKA, JAK DBAĆ O INSTALACJĘ?

  1. OD SIEBIE:
    Instalacja LPG wymaga:
    -Dobrych świec (wg. producenta) lub świec przeznaczonych do lPG wg. producenta (parametry, gwint, ciepłota świec itd), ewentualnie zmniejszenia odstępu elektrody w celu lepszego zapłonu, aczkolwiek, zmniejszenie odstępu elektrod może powodować zalewanie świec benzyną na zimnym silniku i cewki dostaną po dup*e. Wymiana świec max co 10-12 tys. km (dodatkowy koszt, z czasem wyczujecie kiedy świece są do wymiany poprzez gorszą pracę silnika na dolnych obrotach)
    -wymiany cewek lub oraz kabli zapłonowych co 10-20 tys.km (dodatkowy koszt, wymiana na oryginały)
    – Wymiany filtrów fazy ciekłej i stałej ( co 5-15 tys. km w zależności na jakiej stacji tankujemy i czy zbieramy syfy z butli)
    -korekty wtrysków, parownika (ten potrafi czasem dusić instalacje, po regeneracji konieczna regulacja lub rozkrecenie na +) i ECU, czyli komputera
    -ECU gazowe czesto steruje gazem, ale i BENZYNĄ, po zainstalowaniu ECU gazowego, ECU gazowe przejmuje często sterowanie benzyną, więc w razie problemów trzeba kierować się do gaziarza aby wyregulował gaz i benzyne.
    -Pół baku benzyny minimum, ECU (komputer) gazowe steruje również wskazaniami wskazówką poziomu paliwa. Jeżeli opada Ci wskazówka benzyny, to niczego się nie obawiaj, polskie Stagi tak mają, można ewentualnie emulatory stosować.
    -Problem z odpaleniem – część instalacji może mieć problemem z zasilaniem pompy paliwa, wystarczy gasić auto na benzynie lub zainstalować dodatkowe zasilenie do pompy.
    -Olej należy zmienić do 10-12 tys km. wg zaleceń producenta
    -zawory regulaować wg. zaleceń producenta auta, (posiadacze mechanicznej regulacji mają trochę lepiej, bo łatwiej jest wyregulować zawory, aczkolwiek różnie bywa, ja osobiście miałem dwa auta i co 10 tys. za dużo nie trzeba było kasować luzów, pomimo że na gazie trzeba zwracać na to strzególną uwagę)
    -Szarpanie auta na wolnych obrotach i ruszaniu – prawdopodobnie parownik dusi instalacje – regulacja parownika u gazownika albo korektor w rękę, zaznaczenie gdzie była śruba i regulowanie na plus {w razie czego można po korektorze lub pisaku wrócić do poprzednich ustawień)
    -regulacje wtrysków – tak jak fabryka dała, chyba nikt w regulacje nikt sie nie bawi, chyba, że to duże silniki
    -dysze – silnik 1.4 L (bez turbo) gaziarz powiedział mi, że z fabrycznych 1.2 mm powinienem rozwiercić do 2 mm, ale jeżeli silnik dobrze chodzi na 1.2 to nic nie zmieniac.
    -parownik powinien byc ponizej zbiornika wyrównawczegow aucie, aczkolwiek różnie bywa.
    -płyn do chłodnicy lać dobry lub najlepszy
    -w starych szrotach WYELEIMOWAĆ wszelkie lewe powietrze poprzez wymiane wezyków, zacisków na nowe, uszczelki kolektorów wymienić na nowe, dodatkowo (wg. potrzeby uszczelnić silikonem), kolektor uszczelnić, przeczyścić dolot. Jeżeli nic się nie poprawiło to zacznij od punktu nr 1.
    -Sondy lambda i katalizator (w razie check engine) wymiana na nowe co 100 tys. km. Badać na diagnostyce lambde na wydechu
    -instalacja emulatora (przedłużki) lambdy zazwyczaj nic nie daje, konsultować z gaziarzem
    – czasami zdaża się, że któryś wtryskiwacz walnie i wtedy silnik nierówno pracuje, w celu diagnozy stosuje się zakrzywianie lub zakrzywianie wężyków, aby wychwycić, który wtryskiwacz jest walnięty. Jeżeli odcięty wtryskiwacz nic nie powoduje, to znaczy że wtryskiwacz jest walnięty, lepszy jest pomiar oporu cewek. Jezeli opór jest duży (odbiega znacznie od średniej innych cewek) lub opór jest nieskończony (powiedzmy :]) to cewka wtryskiwacza jest przepalona i taki wtryskiwacz nadaje się do wymiany.
    -Tutaj Prof. Chris dużo mówił o podciśnieniu w silniku w innych filmach. Jeżeli podciśnienie w silniku odbiega od normy to instalacja gazowa również nie będzie dobrze działać. Należy zrobić diagnostyke silnika po uszczelnieniu wszystkiego co się da. Jeżeli podciśnienie nie wraca do normy po odłączonej instalacji gazowej to problemem jest silnik lub skrajne jego zuzycie (np. pierscienie puszczaja spaliny do komory korbowej, a tam dalej do głowicy lub gdzieś indziej). Należy przeprowadzić oględziny silnika, głównie pomiar sprężania i sprawdzenia uszczelniaczy wału korbowego, miski olejowej, odmy, i inncyh podzespołów.

    Jeżeli silnik dalej nie działa jak powinien to konsultacja z gaziarzem lub zmiana gaziarza, lub regeneracja glowicy, pomiar stopnia sprezania i dalej drazenie tematu.
    – z instalacjami holenderskimi lub włoskimi jest dodatkowy bałagan, bo pompa, tak pompa gazu jest w butli i taka instalacja jest dość probematyczna dla poslkich gaziarzy, gdzie w polskich instalacjach nie ma pompy gazu!!!
    Czesto zdarza sie, że nierówna praca silnika zależy od nieorginalnych świec lub cewek, ale z mojego doświadczenia (zrobiłem 0.5 mln km na gazie) zazwyczaj to wynika ze złego wyregulowania silnika lub gazu albo krańcowego zużycia silnika.
    Nadmiarowe zużycie oleju wynika ze zużycia silnika, samego silnika ( silniki Prince PSA zużywają ponad 1 l oleju na 1000 km) lub w skrajnym przypadku ze zuzycia uszczelniaczy zaworowych lub pierscieni tłokowych.

    – smarowanie zaworowe jest na PLUS (dodatkowe olejarki), stare auta, w których puszczają uszczelniacze zaworowe, smarują dodatkowo zawory, więc poniekąd jest to dobre dla silnika, bo zawory są lepiej doszczelnione i na gazie lepiej działają.

    – czasem nagar w kolektorze zapala się, przez co w wyniszczonym silniku powoduje zapłon gazu w kolektorze lub rurze wydechowej, to niestety powoduje to zniszczenie też katalizatora, który nie lubi wybuchów.

    -Przy modyfikacjach kolektora dolotowego, np stożek zbyt blisko przepustnicy, przepustnica jak i instalacja gazowa może nieprawidłowo działać na niskich obrotach. Rozwiązanie: należy przerobić dolot poprzez wydłużenie kanału dolotowego lub zastosowanie bufora w dolocie, ewentualnie należy przerobić kolektor dolotowy, aby był większy w celu zniwelowania rezonansu. Przy wszelkich nieorginalnych przeróbkach dolotu należy też modyfikować mapę benzyny i gazu.

    -Podbno silniki 8 zaworowe lepiej znoszą gaz od 16 zaworowych. Może to wynika z charakterystki pracy tych jednostek, gdyż 8 zaworowce mają lepszy dół, więc jeździ się nimi głównie przy 2-3-4 tys. obrotów.
    Aczkolwiek zdania są podzielone. 8 zaworowce mają też zazwyczaj większe zawory przez co powierzchnia oddawania ciepła (do gniazd zaworowych) jak i pojemność cieplna tych zaworów może być trochę większa od 16 zaworowców, przez co wpływa to na ich żywotność. 16 zaworowce mają lepsze przewietrzanie i to czuć przy wyższych obrotach, ale niestety gaz przy wyższych obrotach ma niepełne spalanie, co wpływa na chyba na gorszą wydajność silnika (niech się ktoś wypowie kto zna temat).

    UWAGA dotyczy aut PSA!!!!

    W razie braku działania na benzynie (przy lpg lub bez) w samochodach typu Peugeot, Citroen i Renault należy sprawdzić wyłącznik awaryjny 'wstrząsówkę' (czerwony) ma być wciśnęty. Dodatkowo w peugotach partner, 206 i innych przekaznik od pompy paliwa (benzyny) lubił się po ok. 100 tys. km przepalać (przetapiać), więc należy wymienić cały moduł lub regenerować przekaźnik (czasem na forach mechanicznym lub yt można znaleźć filmik jak to zrobić) [przekaznik znajduje sie pod bezbiecznikami na plycie wewnatrz komory silnika, trzeba calkowicie rozkrecic plyte z bezpiecznikami, wyjac ja, a pod nimi znajduje sie plyta z przekaznikami]. Oczywiście kontrola bezpieczników to podstawa, ale ten przekaźnik jest zamontowany w module (lewy górny róg w module) i lepiej wymienić ten moduł na nowy lub używany o tych samych numerach seryjnych. Wymiana pomp paliwa, wtyczek niewiele zmieni. Po prostu te przekazniki byly zrobione po kosztach.

    UWAGA dotyczy silników prince PSA 1.4 i 1.6 L, dot. PSA i BMW (np. Mini)
    Montaż instalacji LPG jest troche trudniejszy, bo nie ma układu podciśnienia lub inaczej jest on skonstruowany, więc trzeba inaczej zaprojektować instalację i trzeba stosować droższe ECU.
    Ogólnie ciężko jest wyregulować gaz wtych jednostkach, aczkolwiek da się.

    MINUSY LPG
    – koszty montażu i serwisu
    – kontrolowania luzu zaworowego
    – problem check engine 🙂
    – wydaje mi się, że przy spalaniu lpg wytwarza się więcej wody, pary wodnej, która w podwyższonej temp powoduje korozje zaworów (głównie wydechowych) oraz rury wydechowej i całego układu odprowadzania spalin
    -problem z wyregulowaniem dawki, jak przemieszczamiy się górzystych terenach
    – dodatkowe koszty (fitry, cewki, świece, kontrole i przeglądy)
    – auto jest trochę cięższe przez butle i dodatkowe paliwo, co czasami obniża maxymalną nośność auta, dotyczy głównie ludzi którzy się budują i chcą zapakować tonę płytek lub cegieł do auta 😛
    – jak jest zamontowana butla pod autem, to czasami ciężko jest zamontować hak.
    – przy źle wyregulowanym gazie i problemach z silnikiem, uszczelki głowicy jak i głowica dostaje po dupie.

    PLUSY
    – tani (oszczędności aż do 30% (wliczając koszty serwisu)
    – olej jest czystszy podczas uzytkowania (dotyczy niektórych silników)
    – przy awariach z benzyną mamy do wyboru drugie paliwo które zazwyczaj działa ( mi to kilka razy uratowało życie, patrz wstrząsówka, która odłączała zasilanie benzyną)
    – nie można wjeżdżać do niektórych parkingów podziemnych.
    – większy zasięg auta (Full benzyna + Full gaz to można prawie całą Eurpę objechać))
    – przy jeździe po Europie trzeba czasami stosować reduktory, czy przejśćiówki na dany kraj np. Holandia (nie wiem jak z Włochami i innymi krajami)
    -LPG jest odpadem przy rafinacji ropy (ok. 90% produkcji), więc nie jako zużywamy coś co mogłoby trafić do zapalniczek albo w powietrze jako odpad, więc jest niejako ekologiczny
    -LPG ma czyste spalanie, prawie spala się całkowicie w odpowiednich warunkach do CO2 i H2O

  2. Jak kocham lpg bo ma wysoka liczbę oktanową. Na dobrze ustawionej instalacji lpg auto śmiga jak burza. Warto jeszcze przyspieszyć zaplon wtedy nie wypalają się zawory wydechowe bo mniej idzie w komin. Ja uważam że gładzie cylindra mniej się zużywają na lpg bo ga nie zmywa firmu elejowego. Nie zgodzę się że lpg wytwarza więcej nagaru! Gaz wręcz czyści silnik . Jeśli założymy to nowego silnika lub po remoncie- lpg to olej znacznie mniej sie brudzi. Gaz ma niższa temperaturę spalania niż bendzyna Ale przez dłuższe spalanie lpg bardziej obciąża cieplnie elementy silnika . Przyspieszając zaplon silnik jest dynamieczniejszy ,ekonomiczniejsze oraz zawory wydechowe mniej się nagrzewaja. Co Pan na to panie Krzysztofie?

  3. Chrisie, obejrzałem jeszcze raz po latach i odnośnie Twoich argumentów, jak duże jest ryzyko pracy na zbyt ubogiej mieszance, bo mogą różnie pracować wtryski, różny stan cylindrów/tłoków itp i odnośnie tego, że sonda mierzy skład spalin dla wszystkich cylindrów. Zgoda, tylko, że przecież przy zasilaniu benzyną jest dokładnie takie samo ryzyko?

  4. Ciekawe jak długo profesor będzie przeciwnikiem LPG. Gdy ceny benzyny są nie realne do zarobków w tym kraju. Ja jestem zwolennikiem gazu i od 15 lat użytkuje auta na gazie co mi przyniosło mnóstwo oszczędności w życiu. Uważam że wcale nie jest tak źle jak to określają inni i profesor.

  5. Mam subaru sti wrx 300 hp 2.5 l i nie narzekam na instalację gazowa , samochód jeździ tak jak powinien i takie gadanie jak tu kolega mówi to jego zdanie ma wiedzę a sam nie jeździ na lpg , ja za jedynym tankowaniu lpg oszczędzam 150 zł miesięcznie jest to koszt około 800 zł oszczędności więc nawet jak bym miał wymienić silnik to jazda na gazie się opłaca, jeśli chcesz poszaleć to w bak leje w power 🔋 i zapierdalasz sobie , po co palić benzynę gdy wracamy z pracy do domu na obiad i stoimy w korkach 30 minut . Instalację są intelientne i gdy przekraczm 5 tys obrotów silnika to instalacja się przełącza na paliwo i jest wszystko pod kontrolą więc ja mówię że warto a każdy silnik ulega uszkodzeniu nawet na benzynę, kto powiedział że lpg jest brudne !!! Głupoty gadasz człowieku, ładnie powiedziane pierdółki w mądry sposób, informacje z palca ,wiesz wiele ale również wiele ściemniasz w tym momencie się myślisz lpg to mądra decyzja masz możliwość długie podróży bo w moim przypadku mam 43i litry gaży i 60 litrów benzyny 100 litrów paliwa na jednym tankowaniu, niestety dużo w subaru na tym nie przejedziesz . A wodę masz w benzynie również więc to norma .
    Po spaleniu 1m3 metanu powstaje 1,7 litra wody w postaci pary wodnej.

    A przy spalaniu benzyny również powstaje h2o

    Spalanie (utlenianie) jest to proces, w którym paliwo (najczęściej kopalne) reaguje z tlenem wytwarzając ciepło oraz produkty uboczne reakcji egzotermicznej, czyli dwutlenek węgla (CO2) oraz wodę (H2O).17 Dec 2019

  6. Ja miałem najlepszy silnik do lpg 1.6 mpi 8V od VW. I gazownicy spiepszyli, musiałem gdzie indziej na poprawke jechać. Instalacja po dziadosku zamontowana, wszystko luzem nic na trytytki, a montowałem w lepszym punkcie.

  7. Dzień dobry Panie Profesorze. Mam pytanko – czy nowe auto benzynka + fabryczne elpidżi należy docierać na benzynie czy od razu jeździć na gazie? Jak jest lepiej i czy ma to znaczenie? Pozdrawiam

  8. Większość oglądających ten materiał filmowy chce potwierdzenia własnego wyboru.Czyli – dlaczego założyłem w aucie LPG.Yes…dobre dowartościowanie.No i PAN PROFESOR Wam to daje.Do bani z tym.Gaz służy innym celom.Do aut to jak Pan Bóg przykazał benzyna i ropa.Amen.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!